Google nu voteaza, dar indexeaza

In politica, votul inseamna validare. In SEO, validarea vine prin indexare. Iar cel care decide ce intra sau nu pe lista e robots.txt.

Ce este robots.txt si de ce conteaza

Robots.txt este ca o lege electorala pentru crawlere. Spune ce zone din site sunt „votate” pentru indexare si care raman in afara scrutinului.

Este primul fisier pe care Googlebot il cauta cand vine pe site-ul tau.

Cum functioneaza indexarea

Google foloseste crawlere care parcurg paginile web. Daca o pagina este accesibila si permisa, ea poate fi indexata si afisata in rezultate.

Dar daca robots.txt blocheaza o pagina, aceasta nu va fi nici macar citita, deci nu va primi niciun „vot” de la algoritm.

Ce poti bloca si ce ar trebui sa permiti

  • ✅ Pagini interne (ex: /admin/)
  • ✅ Fisiere de sistem (ex: /cgi-bin/)
  • ⛔ Pagini publice importante (ex: /produse/, /blog/)

Blocarea gresita a unor directoare vitale poate duce la pierderea vizibilitatii in Google.

Google nu voteaza, dar filtreaza ce vede

Google nu e un alegator. Nu are preferinte, dar are reguli. Daca vrei ca o pagina sa fie „votata”, trebuie mai intai sa fie vizibila pentru crawlerul Google. Fisierul robots.txt e cel care stabileste cine intra si cine nu in campanie.

Cand Google nu voteaza?

Atunci cand blocam accesul crawlerelor prin robots.txt, meta tag noindex sau parole pe pagina. In aceste cazuri, Google nu are acces si nu poate include pagina in rezultate.

Google nu voteaza, dar citeste codul sursa

Chiar daca o pagina e accesibila, structura HTML conteaza. Tag-urile H1, H2, descrierile meta, si schema markup sunt „campania” ta pentru indexare.

Cum ajunge Google la paginile tale

Google nu voteaza, dar are o metoda clara de a descoperi continutul tau. Totul incepe cu linkurile. Atunci cand o alta pagina face trimitere catre site-ul tau, Google poate urma acea legatura si accesa pagina respectiva. Dar daca robots.txt blocheaza accesul, totul se opreste acolo.

De aceea, este esential sa permiti accesul catre resurse importante precum CSS, JS si imagini, dar mai ales catre continutul tau principal – paginile de produs, categorii, articole sau pagini de servicii.

Structura si autoritatea conteaza

Pe langa acces, Google analizeaza si cum este organizata informatia. Site-urile cu o structura logica, ierarhie clara de heading-uri si linkuri interne bine gandite sunt mai usor de inteles si de „votat”.

Google nu voteaza emotional. Nu e influentat de design, ci de semnale tehnice si semantice: meta titluri, descrieri, schema markup, viteza de incarcare, mobil-friendly si altele.

Google si site-urile noi

Ai un site nou si nu esti sigur daca esti indexat? Atunci primul pas este sa creezi un sitemap XML si sa-l trimiti prin Google Search Console. Astfel, ajuti Google sa afle de existenta site-ului tau si sa-l indexeze mai rapid.

Dar atentie: daca robots.txt blocheaza accesul la sitemap, tot efortul e in zadar. Asigura-te ca sitemap-ul este accesibil la exemplu.ro/sitemap.xml si ca nu e blocat de nicio regula.

Cum verifici daca Google „voteaza” pentru site-ul tau

Foloseste comanda site:exemplu.ro in Google pentru a vedea ce pagini sunt indexate. Sau foloseste Google Search Console pentru informatii clare despre starea indexarii.

De ce eTimpulSEO te poate ajuta

Stim exact ce sa lasam „deschis” si ce sa blocam pentru un site eficient. Te ajutam sa configurezi robots.txt corect si sa asiguri indexarea paginilor esentiale.

Programeaza o consultanta SEO gratuita 1 la 1


Google nu voteaza, dar daca ai setarile corecte, te „indexeaza”. Fiecare pagina e o promisiune de valoare. Fisierul robots.txt e usa de intrare. Lasa-l deschis acolo unde conteaza. Nu lasa Google sa treaca pe langa „alegerile” tale importante fara sa le vada.

Distribuie această postare ;)